اینترنت ویژه برج ها و مجتمع ها چیست و چرا؟

با توجه به رشد جمعیت کشور و توسعه شهر‌ها، ساخت و ساز در شهر‌ها دچار رشد عمودی و انبوه شده است. در این میان با توجه به توسعه ارتباطات ضرورت دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز افزایش پیدا کرده که رشد عمودی و سریع ساختمانها و همچنین عدم امکان توسعه زیر ساخت های مخابراتی برای ارائه خدمات دسترسی اینترنت به چالش جدی و جدیدی برای توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت مبدل شده است.

اینترنت برج ها و مجتمع ها

با توجه به اینکه ظرفیت خطوط مسی شرکت مخابرات به سرعت پر شده است، توسعه زیر ساخت های خطوط تلفن منوط به استفاده از فناوری هایی نظیر UNO و یا PCM برای کابل مسی و یا فیبر نوری شده است. با توجه به اینکه ارائه اینترنت ADSL بر روی خطوط UNO و یا PCM بخاطر مغایرت با تکنولوژی ADSL کلا میسر نیست و همچنین عدم امکان ارائه اینترنت بر روی فیبر نوری، شرکت رای‌نت اقدام به راه اندازی اینترنت مرکزی برای مجتمع ها و برج ها نموده است.

نحوه راه اندازی اینترنت برج ها

برای این کار شرکت رای‌نت از طریق نصب آنتن و رادیو پر ظرفیت اینترنت را تا محل مجتمع هدایت می نماید و سپس به یکی از دو روش زیر اقدام به توزیع خدمات در واحد های مجتمع می نماید.

روش کابل شبکه

در این روش شرکت رای‌نت از طریق نصب یک سوئیچ مرکزی اینترنت را تا این سوئیچ مرکزی هدایت نموده و سپس از طریق کابل شبکه اینترنت را به واحد های متقاضی خدمات رسانده و سرویس مورد نظر را تحویل مشترک می نماید. برای دریافت اینترنت به این روش مشنرکین هیچ هزینه ایی از جمله خرید رادیو، سوئیچ و یا کابل کشی پرداخت نمی نمایند اما نیازمند خرید یک دستگاه Modem Router Wireless خواهند بود که می تواند قیمت آنرا در بخش فروشگاه رای‌نت مشاهده و یا خرید بفرمایید.

بزرگترین مزیت این روش وجود سرعت دریافت و ارسال به صورت متقارن و با سرعت بالا می باشد همچنین قیمت مودم آن به مراتب ارزان تر از مودم های ADSL و یا VDSL خواهد بود همچنین امکان ارائه خدمات تا سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و بیشتر نیاز محیا خواهد بود.

روش ADSL

در روش اینترنت ADSL نیز اینترنت از طریق رادیو و آنتن پرظرفیت تا محل مجتمع آورده شده و سپس از طریق کابل به محل ترمینال ورودی خطوط تلفن برج منتقل می گردد سپس با استفاده از یک دستگاه DSLAM تبدیل به امواج مناسب برای انتقال از طریق تکنولوژی ADSLو یاVDSL شده و بر روی سیم های تلفن به واحد های متقاضی منتقل می گردد.

در این روش با استفاده از مودم ADSL سرعت ارسال (آپلود) اینترنت در بهترین حالت تا 1 مگابیت بر ثانیه و سرعت دریافت (دانلود) اینترنت نیز در بهترین حالت تا 24 مگابیت بر ثانیه خواهد بود. همچنین با استفاده از مودم VDSL سرعت دریافت (دانلود) تا 100 مگابیت بر ثانیه قابل افزایش است.

از آنجایی که امروزه اکثر کاربران دارای مودم ADSL می باشند، با استفاده از این روش به احتمال فراوان دیگر نیازمند خرید مجدد مودم نخواهمد بود اما اگر تمایل به دریافت اینترنت VDSL داشته باشند، امکان استفاده از مودم ADSL را نخواهند داشت.

برای اطلاع از قیمت مودم ADSL  و یا VDSL می توانید به صفحه فروشگاه رای‌نت مراجعه فرمایید.

من مدیر مجتمع هستم. چگونه یکی از این دو روش اینترنت را انتخاب کنم؟

اینتخاب روش ارائه اینترنت برای برای برج ها به دو عامل بستگی دارد اول تعداد واحد های موجود در یک مجتمع است و دوم تعداد و نوع سرویس درخواستی واحدهای متقاضیث خدمات.

عمدتا ارئه خدمات از طریق روش ADSL / VDSL برای مجتمع های دارای 40 واحد به بالا قابل اجرا است اما روش کابل کشی برای مجتمع های با تعداد واحد کمتر قابل اجرا است. اما در نهایت کارشناسان شرکت رای‌نت با بررسی شرایط و امکانات فنی موجود در برج و تمچنین مشورت با نماینده ساکنین بهترین روش رو جهت ارائه اینترنت مرکزی انتخاب و اجرا می نمایند.

نکته قابل توجه برای اکثرا مدیران برج ها این است که تجهیز مجتمع به اینترنت مرکزی از سوی شرکت رای‌نت با تجهیزات امانی و به صورت 100% رایگان صورت می پذیرد و مجتمع هیچگونه هزینه ایی در خصوص نصب و راه اندازی اینترنت پرداخت نخواهد کرد.

مزایای اینترنت مجتمع ها و برج ها چیست؟

جدا از روش ارائه خدمات اینترنت در برج ها که پیش تر گفته شد هر دو روش به صورت مشترک دارای مزایایی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

  • نصب و راه اندازی سریع
  • پشتیبانی متمرکز و بهتر
  • سرعت بالا تر از سایر روش های انفرادی
  • قیمت کمتر و تعرفه های ویژه
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه های سنگین تجهیزات مشاع
  • حفظ یکپارچگی کابل کشی و عدم ایجاد آسیب به زیبایی و نمای ساختمان
  • جلوگیری از نصب آنتن های متعدد بر روی پشت بام برج
روش ثبت نام

برای ثبت نام کافی است که مدیر مجتمع و یا یک نفر به نمایندگی از ساکنین مجتمع با واحد فروش رای‌نت تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نماید. کارشناسان واحد فروش ضمن دریافت آدرس و ومشخصات تماس گیرنده لوکیشن برج را دریافت کرده و برای بررسی اولیه به کارشناس فنی مربوطه ارجاع می نمایند. پس از بررسی اولیه کارشناسان رای‌نت جهت بررسی های فنی به محل مجتمع مربوطه مراجعه نموده و نتایج حاصله را به واحد فروش ارجاع می نمایند. در این مرحله قرارداد اینترنت برج تنظیم شده و تبادل می گردد و بلافاصله پس از عقد قرارداد، نصب و راه اندازی تجهیزات اینترنت مرکزی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شده و اینترنت در محل واحدهای متقاضی برج قابل تحویل خواهد بود.

تمدید اشتراک
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید